Saunování uvolní nejen mysl, ale i svaly a šlachy

Cítíte se rozlámaní? Ať už vás trápí bolavá duše nebo tělo, vyrazte do sauny. Při saunování se totiž uvolňují endorfiny, které způsobují dobrou náladu a tlumí bolest. Které další benefity potní lázeň přináší?

Předejděte zranění příjemným relaxem

Pokud jste sportovní nadšenci, sauna by ve vašem tréninkovém plánu neměla chybět. Teplo pronikající hluboko do svalů pomůže k rychlejší regeneraci, uvolnění tkání a zlepší funkci šlach a chrupavek.

V případě, že za sebou máte náročnou fyzickou zátěž, je lepší se saunováním chvíli počkat. Přestože sauna přispívá k regeneraci, je to pro tělo další nápor. Proto ji radši zařaďte ve dnech, kdy vás žádný těžký trénink nečeká. Jestli nemáte k dispozici saunu a trápí vás bolavé svaly, vyzkoušejte sprchování střídavě teplou a studenou vodou.

TIP: Pokud pro vás pocení v sauně není to pravé, zvítězte nad bolestí s Aulin gelem. Prostoupí pokožkou a účinkuje přímo v bolavém místě.

Zbavte se bolesti svalů a vyrýsujte tělo

Chcete se v sauně zbavit svalové bolesti? Důležité je nevynechávat chlazení a ledování. Právě střídání vysokých teplot a chladu je kombinace, která proti bolesti funguje nejlépe.

Pokud jste fanouškem fitness, určitě vás potěší, že saunování přispěje k nabírání svalové hmoty. Zvyšuje totiž v těle růstový hormon, který je zodpovědný za růst svalů. Ale bez cvičení to nepůjde.

Otužování v jezeře
Proti bolesti svalů nejlépe pomáhá střídání vysokých a nízkých teplot

Krásnější díky sauně

Díky zvýšenému pocení tělo snáze vyplaví škodlivé látky a přirozeně se pročistí. Sauna prospěje i kůži – saunování přispívá ke zvýšené tvorbě kolagenu a rychlejšímu odstranění odumřelých kožních buněk. Teplem se rozšíří póry, což pomůže pleti zbavit se nečistot, mazu a bude lépe dýchat. Po saunování si dopřejte kvalitní obličejový peeling a uvidíte, že vaše pleť bude zářit.

Obličejový peeling
Pobyt v sauně otevře póry a pomůže pleti zbavit se nečistot

Rozlučte se se stonáním

Saunování zrychlí oběhovou soustavu a zvýší produkci bílých krvinek, které se starají o naši imunitu. Pokud jste náchylní na kašel, zpozorněte. Sauna totiž pomáhá jako prevence respiračních onemocnění díky teplému vzduchu, který otevírá dýchací cesty a zvyšuje kapacitu plic. Když své tělo podpoříte ještě vyváženou stravou, pohybem a kvalitním spánkem, nemoci se vám vyhnou obloukem.

Pravidelné saunování naučí tělo lépe se vyrovnávat s teplotními rozdíly. To oceníte nejen v zimě, ale i v létě při přechodech z klimatizovaných místností do tepla.

Zpomalte a dopřejte si chvíli relaxu

Teplo a klid v sauně vám pomůžou se uvolnit a zbavit se stresu. Navíc se během saunování vyplavují endorfiny, hormony štěstí, které se podílí na tom, že se budete cítit skvěle. Také fungují jako přírodní analgetika a tlumí bolest. Endorfiny po sauně zajistí příjemnou únavu a kvalitní spánek. A jak to máte se saunováním vy? Je to váš oblíbený způsob, jak přečkat podzim a zimu, nebo dáváte přednost jiným aktivitám? Podělte se s námi v komentářích na Facebooku.

Aulin 30 mg/g gel obsahuje nimesulid. Lék ke kožnímu podání. Čtěte pečlivě příbalovou informaci.